I ♥ Crash

Vandaag hoorde ik voor het eerst sinds zeer lang nog eens op het radionieuws van 7u dat de beurzen hard gedaald waren. De Portugese en Spaanse beurzen hebben klappen gekregen.

Zij volgen de Griekse beurzen naar de Hades.

Ik heb geen televisie meer maar het zou me niet verwonderen mocht Paul D’Hoore vandaag of morgen opnieuw in Terzake mogen opdraven om wat duiding te mogen geven.

Het gevoel in mij wordt sterker dat het slechts een kwestie van tijd is vooraleer ikzelf in prime-time de tijd krijg om de zaken uit de doeken te doen. Oh, wat zal het mooi worden als ik al die economen, professoren en politici zal kunnen uitkafferen. Ik zal op slag een fanpage en een haatpagina op facebook hebben. Op prime-time komen voornamelijk nog steeds zij die allemaal de onwetendheid in de hand werkten en naast de eerste crisis nu ook de tweede crisis niet zagen aankomen. Noem me een optimist, als het dat is wat ik ben, dan is het zo. Mijn ego kent een sterk negatieve correlatie met de beurzen.

Het is een lacher dat ook de goud- en zilverprijs crashen. Dat gebeurde voor een deel omdat de dollar steeg ten opzichte van de euro. Dit hield ik allemaal voor mogelijk. Een correctie van de euro als gevolg van de problemen van de eurolanden. Maar het is helemaal niet zo dat het inde VS beter is. De focus ligt nu enkel even helemaal op de EU. Het is wachten wanneer die focus verschuift. Voor mijn part mag goud crashen naar 200$ en zilver naar 2$. Wat zou ik me graag krom lopen met een paar kilo zilver op mijn rug. Lang leve de zilverhernia! Hoe lager, hoe meer je moet bijpompen. Je moet je spieren trainen.

“You gotta love these dips!” Je moet van deze correcties houden!

In de vorige post schreef ik dat beiden koopwaardig waren, en dat waren ze ook. Ik heb de laatste jaren echter genoeg meegemaakt om te weten dat alles mogelijk is. Namelijk ook, dat het nog steeds lager kan.

Niet enkel de manipulatie tiert welig. Zoals Jim Sinclair (de grootste goudtrader van de jaren ’70) vandaag ook zegt, zij die goud nu verkopen zijn voornamelijk mensen die niet denken. Het zijn namelijk computers die verkopen, gebaseerd op algoritmes. Algoritmes, geprogrammeerd door wiskunde- fysica nerds die denken dat goud niet kan stijgen als de rest daalt.

Goud staat nu rond 1060 dollar. Dat is rond het niveau waarop India 200 ton goud van het IMF kocht. Daarom is dit opnieuw een belangrijk steunniveau. Je gaat mij niet horen zeggen dat het niet lager kan. Er zijn genoeg banken, zoals JP Morgan, die massaal gratis geld hebben gekregen en met dat gratis geld gaan ze zeker wat ‘short’ gaan op goud. Ze doen maar. Kan ik weer lager bijkopen. Wat een idioten. Zilver kan hier zijn bodem kennen, maar het kan evengoed compleet ineenstorten als JP Morgan met als zijn gratis geld de kleine zilvermarkt overrompelt. Het is niet dat ze fysiek zilver verkopen. Ze verkopen papieren zilver want ze hebben geen fysiek. Op een bepaald moment zal de wereld inzien dat de papieren goud- en zilvermarkt irrelevant zijn en compleet onbetrouwbaar. Dat zal de prijs van vandaag en morgen en gisteren belachelijk maken. We gaan door de duizendtallen in goud en minstens naar 100 dollar voor 1 ounce zilver.

Ik schreef in september 2008 een email naar de CFTC, de Amerikaanse toezichthouder van de grondstoffenbeurzen. En ik zei dat de manipulatie op de zilverbeurs door JP Morgan en co niet alleen een schandaal was, maar gewoon belachelijk en idioot. In mijn email had ik de CEO van JP Morgan in CC gezet. Jamie Dimon. Ik schreef dat ze van mijn part gerust nog door mogen doen met manipuleren. Dat ze het lang kunnen volhouden daar ben ik van overtuigd. Maar ik schreef dat ik decennia jonger ben dan hen. Daar zit hun zwakke punt. “Every dog has its day”. Maar ik ben geen hond, want honden hebben een onderontwikkelde frontale kwab in de hersenen. Teveel mensen denken als dieren, daarom dat ze de crisis niet zagen aankomen. Ik ben geen hond, maar het zal me niet beletten om mijn dag naar me toe te trekken. Maar ik dwaal af..

Ik kreeg reactie van de CFTC, wat ik niet had verwacht. Van Jamie Dimon heb ik niets gehoord.🙂 Maar mijn email stuurde ik de week voor Lehman Brothers failliet ging. De weken daarna kreeg Jamie Dimon doodsbedreigingen en dat werd onderzocht door de CIA. Wie weet heeft de CIA mijn gmail doorzocht. Wat kan het me schelen, de wereld zal tijdens de crisis al die oude zakken een stamp in de ballen geven, tranen, een mes over de halsslagader, en bloed.

Vandaag daalden de Europese beurzen, vooral die van de Zuid-Europese landen die volop in de kijker staan met hun begrotingstekorten. Goud daalde niet. Goud daalde, wat zeg ik, crashte pas toen de beurs van New York open ging. De computers met hun algoritmes beginnen voornamelijk te spelen wanneer NY opengaat. Ze doen maar. De idioten.

Ik nam winst op een zilvermijn twee maanden geleden. Net op de tussentijdse top van zilver, toen aan 19 dollar. Ik zit opnieuw klaar om erin te ‘jumpen’. Ze doen maar.

Denken ze nu echt dat ze dit gaan halen? Dit is de nieuwe Depressie van de eenentwintigste eeuw. Er zit een monetaire crisis aan te komen die goed mogelijk zijn gelijke niet zal kennen in de voorbije 1000 jaar. Ik heb tijd, ik heb geduld. Maar de volatiliteit zegt me dat het allemaal geen decennia meer zal duren. De babyboomers zullen zwaar ontgoocheld worden de komende jaren.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

