1931 Apocalypse komt op ons af

Gisteren crashten de Europese beurzen. Opnieuw. Vooral de Spaanse en Italiaanse beurzen zagen de man met de bijl opnieuw passeren: -5% gemiddeld.

De overheidsobligaties van Zuid-Europese landen crashten ook. Het is allemaal niet verwonderlijk. Het enige dat zo wonderlijk is, is dat het allemaal zo lang heeft moeten duren vooraleer het besef bij de markten doorsijpelde dat zo goed als alle Europese landen bankroet zijn.

Ik heb het gezegd. En ik zeg het nog eens.

Wat we nu zien is een herhaling van de Europese schuldencrisis van 1931. Het was een monetaire Apocalypse en ik heb hier lang, lang voor gewaarschuwd.

Het probleem is dat slechts weinig mensen steeds in de toekomst kunnen zien. Slecht weinig mensen hebben de gave om gevaar te zien dat op hen afkomt en zich daartegen te wapenen.

Dat is niet zo verwonderlijk als je weet dat 90% van de mensen stront in de ogen heeft.

Wat de goudprijs gisteren deed was uitzonderlijk. In de ochtend was er een sterke stijging tot 1190 dollar. Er was een uitbraak. En in euro’s piekte de goudprijs opnieuw. Goud steeg terwijl de aandelenbeurzen kelderen, de euro viel en Zuid-Europese obligaties crashten.

Maar toen de Amerikaanse beurzen openden, werd goud opmerkelijk onderuit gehaald. Het was alsof goud niet meer mocht stijgen terwijl alles naar beneden ging. Anders zou het teveel opvallen wat werkelijk goed is.

Hoe lang de opmars van de goudmars nog kan tegen gehouden worden weet ik niet. Waarschijnlijk niet lang. Maar zoals gezegd, hou ik steeds rekening met een correctie wegens manipulatie of een verkoopgolf van dwazen. Kleine hoeveelheid cash aanhouden om te profiteren van de correctie is dan handig. Dit geldt echter enkel als je reeds over een uitgesproken positie in goud bezit. Goud is uiteindelijk op deze niveau’s enorm koopwaardig! Op continue basis accumuleren is een zeer goede strategie en het gaat perfect samen met de strategie om wat cash aan te houden om mogelijk bij te kopen bij correcties. Als de goudprijs door de 1200 dollar gaat, denk ik echter dat we vertrokken zijn voor een nieuwe krachtige rally tot op zijn minst 1350 dollar.

Wat we nu zien is een herhaling van 1931. Dat is belangrijk om weten want de geschiedenis heeft zijn lessen. Als je de toekomst wil kennen, moet de geschiedenis bestuderen. Dat is wat ik heb gedaan. Wat nu gebeurt en zal gebeuren, zal niet op exact dezelfde manier verlopen, niet met dezelfde spelers en in dezelfde tijdspanne maar het geeft de beste richtlijnen en de resultaten zullen hetzelfde zijn. Het aanhouden van de Depressie zal een feit blijken. Alle westerse landen zullen hun schulden niet meer terugbetalen. Dat is onmogelijk en dat begint de wereld nu te beseffen. Goud zal standhouden terwijl de westerse wereld in de diepte crasht.

Ik heb steeds gezegd dat de dollar richting waardeloosheid zal evolueren. Ik heb steeds gezegd dat de euro hiervoor geen alternatief is. Ik heb gezegd wat wél het alternatief is. Dát is de beste vorm van optimistisch denken.

Wat we nu zien in is de ineenstorting van de Europese welvaartstaat. Ook dit werd lang geleden op deze blog aangekondigd. Het is soms lastig om steeds gelijk te krijgen. Dat de Griekse ambtenaren hun 13de en 14de maand vaarwel mogen zeggen is nog maar het begin. En het zal niet bij de Grieken blijven.

Ik herhaal dat goud zal standhouden terwijl al de rest kan crashen. De illusie kan gecreëerd worden dat alles zal standhouden maar in die situatie zal goud exploderen. Het is tijd om pessimistisch te worden.. euh.. ik bedoel.. realistisch!

Enkel goud, enkel goud en zilver. En andere tastbare goederen op een derde plaats.

1931 is uiteindelijk een goudprijs die we op de tabellen zullen zien. De kans wordt groter met de dag dat de we ook het getal zullen zien waarbij de eerste “1” achteraan wordt geplaatst: 9311

Dit bericht werd geplaatst in Apocalyps, Europa, Uncategorized, voorspellingen. Bookmark de permalink .

2 reacties op 1931 Apocalypse komt op ons af

  1. kamiel zegt:

    Deze morgen de media wat overlopen en de sociale onrust neemt nu toch langzaam maar gestaag toe. Ik ben daar wel wat verwonderd over want in mijn persoonlijke leefwereld en als ik kijk naar mijn omgeving is het toch nog altijd (te)veel weelde. Nu al boel en miserie, wat gaat dat binnenkort geven?
    1ding houd mij enorm bezig. Gaat de overheden nu echt de nodige(al veel te late) massale besparingen doorvoeren, dit zou dan waarschijnlijk deflatie kunnen teweegbrengen. Prijzen(zoals olie,andere grondstoffen,beurzen), zouden dan misschien wat/veel kunnen zakken, het geld op spaarboekje zou dan voorlopig nog wat van zijn waarde behouden, zodat de babyboomers kunnen blijven op restaurant gaan en in de winter naar het zonnige Spanje….met hun pensioen waar weinigen een volledige loopbaan hebben moeten voor zwoegen.
    Of gaan ze zoals nu steeds gedaan er blijven geld inpompen en de inflatie laten oplopen.
    Voor de werkmens en ondernemers en bedrijven lijkt mij het laatste interessanter, eigenlijk ook voor de overheid denk ik en misschien nog meest voor de jongere generatie, zij die werk vinden . Ook als ben ik er mij van bewust dat het enorm risicovol is.
    Alhoewel de politieker er ons nu weer willen doen in geloven dat het het eerste model zal worden.
    Aan de andere kan, als je ziet op welke manier de gewone man al belogen en bedrogen is, welke democratie we hebben(geen), zijn die betogingen 2X niks zekers

    Mvg,
    kamiel

  2. kamiel zegt:

    http://www.gold-speculator.com/showthread.php?t=68236

    gold-speculator is zeker ook een interessante/te volgen blog/site.

    Mvg,

    Kamiel.

Geef een reactie

