Alles is in orde.

Ik zag net dit filmpje. Hilarisch maar ook angstwekkend.

Er zit waarheid in. Ik was vorig weekend in London. Het was carnaval in Notting Hill. Op Rio de Janeiro, het grootste straatfestival ter wereld. Maar op elke straathoek stonden minstens 10 politie-agenten. Op de straathoek aan de overkant, opnieuw 10 agenten. En zo ging dat elk kruispunt door. Tussen 2 straathoeken stond dan vaak nog eens een lijn van 10 agenten. Zo’n politiemacht had ik nog nooit gezien.

Maar het was fun, hoe dan ook. En je kan het je niet constant aan je hart laten komen.

Het gevaar voor een politiestaat en het in opstand komen hiervan, doet me sterk denken aan één van mijn favoriete films: ‘V for Vendetta’. In deze film komt 1 persoon in opstand tegen een dictatoriaal bewind in het Engeland van de toekomst.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

